Online datingplatform OkCupid heeft een nieuwe datingtrend gesignaleerd, vernoemd naar klimaatactivist Greta Thunberg: ‘Thunberging’.
Wat het precies inhoudt? Daters delen hun passie voor klimaatverandering met elkaar.
‘Thunberging’
Uit nieuwe analyses van OkCupid komt naar voren dat online daters steeds meer met elkaar klikken op het gebied van het klimaat, schrijft The Guardian afgelopen week. In de laatste twee jaar zouden de vermeldingen van klimaatverandering en het milieu op profielen met 240 procent zijn toegenomen. Met name millennials en generatie Z zijn hierover het bezorgdst.
Daarnaast zegt zeker de helft van de ondervraagden dat de klimaatcrisis het belangrijkste onderwerp is voor hen. Het item verslaat hiermee wereldvrede, de economie en het uitroeien van ziekten.
Niet alleen de zorgen om het klimaat zijn gigantisch gestegen als gespreksonderwerp. De naam ‘Greta Thunberg’ spant te kroon. Volgens OkCupid is het aantal keer dat de naam in gesprekken is genoemd met maar liefst 800 procent gestegen.
Interesse in Thunberging? Metro UK geeft tips om gesprekken aan te knopen voor degenen die graag aan Thunberging willen doen. Zeg zeker dat je in de toekomst niet wil dat de aarde twee graden opwarmt en vermijd het onderwerp ‘reizen met het vliegtuig’.