We mogen weer winkelen, maar dan wél op afspraak. Is dat de regelrechte hel of willen we voortaan nooit meer anders? We zetten een aantal ervaringen van LINDA.redacteuren op een rijtje.
De redactie lijkt over het algemeen positief gestemd.
We mogen weer winkelen, maar dan wél op afspraak. Is dat de regelrechte hel of willen we voortaan nooit meer anders? We zetten een aantal ervaringen van LINDA.redacteuren op een rijtje.
De redactie lijkt over het algemeen positief gestemd.
Voetbalde met haar zoon in een lege Scapino
“We hadden in ons gezin allemaal nieuwe schoenen nodig, dus ik had samen met mijn oudste zoon van 10 een afspraak gemaakt bij Scapino. Ik belde in de ochtend en kon zelf aangeven hoe laat ik wilde komen. “Er komt pas een uur na u weer een volgende klant”, kortom, we hadden tijd zat én de hele winkel voor onszelf. Mijn zoon waande zich even een echte YouTube-ster, die zichzelf al helemaal los zag gaan met al het leuks. Normaal wil hij nooit winkelen, maar nu was hij mega enthousiast. Alle ballen werden uit de bakken gehaald om te voelen of ze lekker ballen, stuiteren en gooien. Even een rondje voetballen door de zaak, no problemo. Normaal roep ik dan de hele tijd: ‘Stop! Hou op!’, maar nu dacht ik ga jij maar lekker spelen knul, mama gaat even shoppen. Ik kwam thuis met vier paar schoenen, sloffen, sokken en meer. Kortom: een perfect geslaagd uitje. Alleen mijn bankrekening vond het iets minder.
Lees ook
Winkelen op afspraak is vanaf vandaag mogelijk: hoe werkt het nou precies?
Voelde zich een influencer in de Daily Paper winkel
“Vorige week bracht ik een bezoekje aan de Daily Paper winkel, omdat ik een shirtje moest ruilen. Ik voelde me net een influencer: ik had de hele winkel voor mezelf en drie medewerkers tot mijn beschikking die me lekker konden stylen. Het scheelde dat ik van te voren wist dat ik weer een item mee naar huis zou nemen, waardoor ik geen druk voelde om maar met een gevulde tas de winkel te verlaten.
Besloot zich niet op haar kop te laten hagelen voor een flesje parfum
“Zaterdagmiddag kreeg ik een hamster-gevoel, dus ging ik naar de Casa. Dat was heerlijk. Heb tig kaarsen gekocht en heel veel kussens, vooral omdat ik de winkel voor mezelf had. Maar ook omdat je echt overal bij kunt, en niet andere mensen hoeft te ontwijken. Niet veel later moest ik naar de drogist omdat ik m’n fles parfum in de badkamer had laten vallen. Online de afspraak geregeld, sta ik daar om 16.30 met m’n dochter voor de deur, zegt een meisje: ‘U mag maar met één naar binnen’. ‘Dat weet ik’, zei ik. Het was allang 16.30 geweest, maar er waren nog mensen binnen en daar moest ik op wachten. Toen brak de maart-weerpleuris uit en ben ik weggelopen. Zij hadden het tijdslot niet lekker geregeld en ik laat me niet op m’n kop hagelen voor een flesje parfum dat ik online ook kan kopen.”
Lees ook
Hipp hipp hurra: IKEA weer open voor winkelen op afspraak
Had binnen vijf minuten haar nieuwe Billy-kast opgehaald bij IKEA
“Het was even azen op een tijdstip waarop we de bestelling ook echt konden ophalen (moeilijk, met een fulltime baan en normale winkeltijden), maar vorige week zaterdag was het raak. Tussen 17.00 en 18.00 uur mochten we ons nieuwe kind Billy oppikken op de parkeerplaats van de Zweedse meubelgigant. Klinkt shady, maar was eigenlijk superhandig. Je rijdt naar een van de gemarkeerde parkeerplekken, geeft dat nummer door via de app en binnen no-time staat de (vooraf ingepakte) kar met spullen naast je auto. Zelf inladen en dan doorsjezen, met vijf minuten ben je weg. Aanrader.”