Uitgeverij Hearst gaat stoppen met de publicatie van zeven tijdschriften of titels. Daarmee komt mogelijk een einde aan de Nederlandse uitgave van onder meer ‘Vogue’, ‘Glamour’ en ‘Esquire’.
Dat meldt de organisatie maandagavond.
Hearst
Deze reorganisatie komt na een positief advies van de ondernemingsraad van de uitgeverij. Hearst wil van een aantal titels af om kosten te besparen. Het consumentengedrag en de behoeften van adverteerders zijn volgens het bedrijf zodanig veranderd dat de uitgeverij moet transformeren. Zo komt er ook een einde aan de Nederlandse uitgaven van Vogue Living, ElleEten.nl, Designer Vintage en Fiscalert.
Condé Nast, merkeigenaar van Vogue, Vogue Living, Glamour en ElleEten.nl, is wel van plan om in Nederland de uitgave van deze titels voort te zetten met een nieuwe partner. Met wie is nog niet bekend.
Reorganisatie
Het is een ‘impactvolle, maar noodzakelijke operatie’, zegt Marscha Krouwel, manager van de Nederlandse tak van Hearst. “Zeker omdat bepaalde trends in de markt in een stroomversnelling zijn geraakt. Met een gestroomlijnd en sterk merkportfolio bouwen we aan een toekomstbestendige organisatie.”
Andere titels die worden uitgegeven door Hearst, waaronder Quote, Quest, National Geographic en ELLE, blijven wel verschijnen bij de uitgeverij.