Het tv-programma ‘Zondag met Lubach’ heeft sinds zondagavond 10.667 T-shirts verkocht en haalt daarmee ruim 250.000 euro op voor het Rode Kruis.
Lubach zette de actie op naar aanleiding van een item over het marketingbedrijf Rumag.
‘Zondag met Lubach’
In het programma uitte Arjen Lubach zondag kritiek op het bedrijf dat zelf winst zou maken op een benefietactie en daarnaast plagiaat zou hebben gepleegd. In plaats van een T-shirt met de tekst ‘Ik.geloof.in.jou.en.mij’, waarmee Rumag onder andere geld ophaalde voor het goede doel, maakte Lubach een shirt met ‘Ik,geloof,in,jou,en,mij’, om het bedrijf op de hak te nemen.
Die ludieke actie pakt goed uit, want met meer dan tienduizend verkochte shirts ontvangt het Rode Kruis een bedrag van 160.000 euro. Daarnaast is er via Lubag.nl nog eens 92.000 euro aan losse donaties binnengekomen.
De presentator reageert op Instagram enthousiast op de gulle donaties: ‘BLIJ MEE’. Rumag, bekend van de grappig bedoelde teksten met punten tussen elk woord, ontkende maandag het winst maken op de benefietactie en liet weten te zijn geschrokken van de beschuldigingen.