Jonge fans die een shirt van FC Emmen kopen, zullen geen seksspeeltjes promoten. In plaats van EasyToys, prijkt Wildlands Adventure Zoo op hun borst.
En dat hebben ze te danken aan EasyToys zelf.
EasyToys
Dat EasyToys, onderdeel van erotiekgigant EDC Retail, de nieuwe shirtsponsor zou worden van FC Emmen, heeft heel wat stof doen opwaaien. De KNVB stelde dat de samenwerking in strijd zou zijn met de goede zeden, de goede smaak of het fatsoen. Ook over het feit dat jonge fans reclame zouden maken voor een seksspeeltjeswebshop was de bond niet te spreken.
Toch wilde FC Emmen niets anders dan EasyToys als shirtsponsor. Na een dreiging van een kortgeding, ging de KNVB alsnog overstag. Maar, het driejarige contract met EDC werd opgeknipt in één en twee jaar. In december wordt duidelijk of FC Emmen ook ná dit seizoen met EasyToys op de borst speelt.
Wildlands
Maar dat jonge fans reclame zouden maken voor EasyToys, dat wilden zowel FC Emmen en de KNVB, als EDC zelf niet. Daarom ging de club samen met EDC Retail op zoek naar een goed doel voor op de shirts van de jonge fans.
Eric Idema, CEO van EDC, kwam daarbij uit op Wildlands Adventure Zoo. Ook dit dierenpark heeft te lijden onder de coronacrisis. “Ik vind dat we iets terug moeten doen voor bedrijven die de dupe zijn door corona”, zegt Idema. “Wildlands is een begrip in de regio. We geven ze graag een extra steuntje in de rug in deze voor hen zware tijden. Het is een stukje burenhulp.”
Wildlands-directeur Eric van Engelen noemt het ‘hartverwarmend’ dat bedrijven in deze lastige periode aan elkaar denken. “Het dierenpark is supporter van FC Emmen en trots om op de shirts van de jeugd te staan.”