Roxeanne Hazes waarschuwt op Instagram niet in nepadvertenties te trappen. En ze is niet de enige die klaar is met de misleidende berichten.
Van Roxeanne Hazes tot Lieke van Lexmond: BN'ers klaar met nepadvertenties
De advertentie gebruikt haar naam, foto’s en een ‘compleet verzonnen interview’ met quotes.
‘Walgelijke’ nepadvertentie
‘Mensen, dit is fake en trap er niet in’, roept Roxeanne Hazes op. De zangeres kwam erachter dat een advertentie voor afslanktabletten haar gezicht gebruikt, toen zij meerdere berichtjes daarover binnenkreeg. In de advertentie staat dat de zangeres drieënhalve kilo per week afviel door speciale pillen. ‘Walgelijk om te zien dat er zoveel misbruik wordt gemaakt van iemands gezondheid’, schrijft ze boos.
Lees ook
Roxeanne Hazes open over verloren kilo’s: ‘Het was ontzettend pittig’
Ook Jort en Lieke zijn er klaar mee
Nepadvertenties zetten vaker het gezicht in van bekende Nederlanders. Zo zei Jort Kelder twee dagen geleden nog tegen Shownieuws helemaal klaar te zijn met de bitcoin-reclames die zijn naam en foto’s misbruiken. En Lieke van Lexmond waarschuwde ook al eerder op sociale media voor nepadvertenties van afslankpillen. ‘Er staat een onzinverhaal over pillen waar ik van afgevallen zou zijn’, schreef ze. ‘Trap er niet in.’
https://www.instagram.com/p/Bwo_6uOnjMa/?utm_source=ig_embed
Naar de rechter
Ook foto’s van onder anderen Ali B en Matthijs van Nieuwkerk duiken op social media in bitcoin-reclames op. John de Mol stapte met hetzelfde probleem naar de rechter. Met Facebook ging hij in gesprek hoe het bedrijf de advertenties kan tegengaan.
https://www.instagram.com/p/B1KQuuioQGb/