Vorig jaar hadden (bijna) alle mensen op aarde een blikje van het energiedrankje ‘Red Bull’ kunnen drinken, blijkt uit de verkoopcijfers.
In totaal verkocht het merk ongeveer 7,5 miljard blikjes. De wereld telt 7,7 miljard inwoners.
Blikjes
Vorig jaar is de verkoop van de ingeblikte suikerbom erg gestegen. De Oostenrijkse maker van het drankje verkocht circa 850.000 blikjes per uur en omgerekend 20 miljoen per dag.
Dat de wereld niet als één grote stuiterbal door het heelal sprong is een wonder. Het totaal aantal blikjes dat vorig jaar werd verkocht stond namelijk bijna gelijk aan het aantal mensen die op de wereld leven.
Het bedrijf geeft zelf aan dat de winst tot recordhoogte gestegen is. Vooral de opkomende markten in Brazilië, India en Afrika zorgden voor een boost in de verkopen. De totale omzet van het bedrijf steeg vorig jaar met 9,5 procent, wat uitkomt op zo’n 6,1 miljard euro.
Het merk is eigendom van twee families: dat van de Thaise Chaleo Yoovidhya en de Oostenrijker Dietrich Mateschitz. Het tweetal richtte samen het bedrijf ‘Red Bull’ op. Mateschitz, ontdekte namelijk dat het drankje van Yoovidhya het perfecte remedie was tegen een jetlag.