Een groot aantal mensen is boos op de Nationale Postcode Loterij. Ze kregen een envelop op de deurmat die leek op een aanmaning: er stond heel misleidend ‘herinnering’ op.
Twitteraars noemen de marketingstunt een ‘miskleun’ en ‘misselijkmakend’.
Een groot aantal mensen is boos op de Nationale Postcode Loterij. Ze kregen een envelop op de deurmat die leek op een aanmaning: er stond heel misleidend ‘herinnering’ op.
Twitteraars noemen de marketingstunt een ‘miskleun’ en ‘misselijkmakend’.
Lees ook
Winnaars Postcodekanjer verdelen geld over hele dorp: ‘Zoiets doe je gewoon’
Niet door de beugel
De klachten over de envelop van de Postcode Loterij stromen binnen bij de Stichting Reclame Code. Op de envelop stond ‘herinnering’ gedrukt. De envelop deed vermoeden dat het om een aanmaning ging, maar in werkelijkheid zat er reclame voor de verkoop van loten in. Die reclamestunt kan volgens velen niet door de beugel.
Tekst gaat verder onder de tweets.
https://twitter.com/KramerKamer/status/951068318269607936
https://twitter.com/SprekenZilver/status/951063294214885377
Wat een trieste club dat @PostcodeLoterij . Klanten werven door zo mensen te benaderen. Hoop dat reclamecodecommissie ze flink aanpakt. #opdoeken pic.twitter.com/gFn0t1yLKd
— Frank (@fwout) January 10, 2018
We zouden natuurlijk allemaal de " herinnering" van de @PostcodeLoterij gewoon terug kunnen sturen. Ik begin zo zoetjes aan een beetje genoeg van die brievenbus-terreur te krijgen. #postcodeloterij
— Otto-J (@Ottojuan84) January 10, 2018
https://twitter.com/deplaatjesmaker/status/950821161285320705
De reclame terreur van de @PostcodeLoterij neemt steeds ernstiger vormen aan. Deze envelop is pure misleiding omdat hij lijkt op een ambtelijke brief. Er is blijkbaar niet vanaf te komen tot je een abonnement neemt…#postcodeloterij#terreur pic.twitter.com/8P8136Kmyb
— Eric 🏎️🏁 (@Dutchpuller) January 9, 2018
Betreurenswaardig
De commissie van de Stichting Reclame Code buigt zich over de zaak. Over zes weken volgt uitspraak. De Postcode Loterij spreekt van een misverstand en vindt het vervelend dat de brief tot boosheid leidt. ‘De brief is een herinnering dat je deze loten nog steeds kan activeren. Als dat niet gewenst is, dan gaat het aanbod over. Hoe dan ook betreuren we ieder misverstand en nemen we de reacties ter harte’, aldus een woordvoerder op Twitter.
we vinden het erg vervelend dat deze brief bij sommige mensen niet goed is gevallen. Wij hebben eerder deze maand een brief verstuurd over een persoonlijk lotnummer dat we hebben gereserveerd voor (mogelijke) deelnemers. De brief die we nu hebben 1/3
— Postcode Loterij (@PostcodeLoterij) January 10, 2018
verstuurd is een herinnering dat je deze loten nog steeds kan activeren. Als dat niet gewenst is, dan gaat het aanbod over. Hoe dan ook betreuren we ieder misverstand en nemen we de reacties ter harte. Je kunt je voorkeur betreft te ontvangen informatie aangeven via: 2/3
— Postcode Loterij (@PostcodeLoterij) January 10, 2018
https://t.co/7XyPo9wzPq. Excuses voor het ongemak! ^Jim 3/3
— Postcode Loterij (@PostcodeLoterij) January 10, 2018
BewarenBewaren