Geen vergelijkingsmateriaal
“Ik droeg geen hoofddoek tot ik twintig jaar was”, legt Khan uit aan de Britse Vogue. “Ik zag ook niemand in de media met wie ik mezelf toentertijd zou kunnen identificeren. Ik denk dat zo’n campagne als deze me vroeger meer het gevoel zou hebben gegeven dat ik er ook bij hoorde.”
‘Alle vrouwen een stem’
Khan geeft toe dat het opmerkelijk is wat L’Oréal Paris doet. “Ze zetten letterlijk een meisje met een hoofddoek, van wie je het haar dus níet kunt zien, in een campagne die draait om haar”, vertelt ze. Waarom het merk dat doet, volgens Amena? “Om alle vrouwen een stem te geven.”
‘Voor wie doe je het?’
Een vooroordeel dat veel mensen hebben volgens Khan, is dat vrouwen die een hoofddoek dragen hun haar niet verzorgen. “Maar waarom nemen ze dat aan? Dat zou betekenen dat degenen die wel hun haar tonen, alleen hun haar verzorgen voor anderen en niet voor zichzelf.” De reclame wordt door veel internationale media ‘baanbrekend’ genoemd.