Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen maakt KFC voorlopig geen gebruik meer van de slogan ‘It’s finger lickin’ good’.
Het bedrijf vindt de slogan niet gepast in deze tijd.
KFC
Hoewel de fastfoodketen al meer dan zestig jaar gebruikmaakt van de spreuk, heeft het moederbedrijf Yum Brands toch besloten om de campagne met ingang van maandag tot nader order aan te passen. Het wereldwijd bekende zinnetje zal tijdelijk onzichtbaar zijn en worden vervangen door: ‘Dat wat we altijd zeggen? Vergeet het. Voor nu.’
KFC hanteert als gevolg van de coronapandemie strenge hygiëneregels in alle restaurants. Om die reden vindt het bedrijf dat een slogan over je vingers aflikken “nu niet goed voelt”.
Maar niet getreurd: volgens Yum Brands betekent dit geen definitief einde van de slogan. “Zodra de tijd rijp is” komen de vingers weer terug in de campagne. In de tussentijd vind je hier tips van niemand minder dan Jamie Oliver om je kinderen mee te laten eten met wat de pot schaft.