Sinds Bibi Breijman (30) zwanger is van haar tweede kindje, is ze naar eigen zeggen ‘extra gevoelig’. En dan vooral voor impulsaankopen.
Dat schrijft ze in haar column voor het tijdschrift Flair.
Bibi Breijman
Het is de meedogenloze marketing in de vorm van reclames en mails, die op ‘alle mogelijke manieren’ Bibi’s brein bereikt. Acties, aanbiedingen en ondingen die ze op de een of andere manier niét kan weerstaan. Zo kocht ze onlangs een luxe boxspring-hondenbed. Prijskaartje? 300 euro.
‘Alsof ik in een soort trance belandde bij het zien van de lobbes in de catalogus op de website, stroomt mijn hart vol medelijden’, schrijft ze in het tijdschrift. ‘Zodra ik de bevestigingsmail in mijn inbox zag verschijnen, vroeg ik me af wie mijn lichaam had overgenomen. Wat was er in godsnaam met me gebeurd?’
Zwangerschap
Een paar dagen later staat de postbezorger voor de deur. Terwijl Bibi haar aankoop probeert te verbergen onder het mom van ‘iets voor werk’, wordt ze streng toegesproken door vriend Waylon. ‘Als laatste redmiddel gaf ik mijn zwangerschap de schuld, want daar kan W niks tegenin brengen. Het is de perfecte joker en dat weten we allebei.’
Helaas lijkt Bibi’s hond geen voorkeur te hebben voor een boxspring. De viervoeter blaft en gromt bij elk geluid, dus een Netflix-serie kijken zit er ook al niet in. Wat hij het liefste wil? ‘Naar buiten’, weet Bibi. ‘Zo staat er nu in onze gestylede, gezellige woonkamer een reusachtig hondenbed, zonder hond erop. Het was beter geweest als ik een nieuwe hond had gekocht.’