Energieleverancier Essent is in verlegenheid gebracht door een voicemailbericht waarin verkopers grof over klanten praten.
AD heeft het bericht, waarin onder meer flink op klanten wordt gescholden, in handen.
Uitgescholden
Het gaat om de voicemail van een anonieme zzp’er. De vrouw nam het belletje in eerste instantie niet op en luisterde het bericht later terug. Vervolgens hoorde ze hoe klanten worden uitgescholden. Ook zouden klanten “keihard geplukt” moeten worden, want “zij hebben geen recht op geld, en jij wel.”
Klacht
De twee verkopers wisten blijkbaar niet dat de verbinding niet was verbroken. De vrouw nam contact op met Essent om de kwestie aan te kaarten. Haar klacht zou in behandeling worden genomen, maar naar de opname werd niet gevraagd. Vervolgens hoorde ze er niets meer over.
Volgens Essent zijn de medewerkers, die voor een wervingsbureau werkten, inmiddels getraceerd en ontslagen. “We zijn geschokt door deze opname. De manier waarop deze twee verkopers praten is echt onacceptabel. Dit mag nooit meer gebeuren”, aldus een woordvoerder tegen de krant.