Ticketmaster betreurt het dat het de reguliere kaartverkoop voor de tournee van Taylor Swift vrijdag moest afzeggen. De kaartverkoper zegt in een verklaring op zijn website sorry tegen de vele fans die nu geen tickets hebben kunnen kopen.
Ticketmaster zegt sorry na gedoe met kaartverkoop Taylor Swift
Eerder bleek dat het ministerie van Justitie in de Verenigde Staten onderzoek doet naar Live Nation, het moederbedrijf van Ticketmaster.
Taylor Swift
Het onderzoek zou al gestart zijn voor de problemen met de kaartverkoop van Swift. De vraag is daarbij of Live Nation een monopoliepositie heeft op het gebied van ticketverkoop voor muziekevenementen. Dat melden bronnen aan The New York Times. Ticketmaster reageert in de verklaring niet op dat onderzoek, maar legt uit wat er misging bij de tickets voor Swift.
Eerder deze week konden fans in de voorverkoop al kaarten kopen. Maar doordat de vraag naar tickets veel hoger was dan verwacht en door technische problemen waren geen kaarten meer over voor de reguliere verkoop. Die werd vervolgens geannuleerd.
Ticketmaster
Ticketmaster betreurt het dat het boekingssysteem niet bestand was tegen de grote vraag naar kaartjes. “We zijn bezig onze techniek aan te passen aan de nieuwe lat die de vraag naar de Taylor Swift | The Eras Tour legt. We zullen een update geven zodra we daar klaar mee zijn en als er volgende stappen zijn.”
Swift reageerde eerder op Instagram boos op het nieuws. “Er zijn tal van redenen waarom het zo moeilijk was om kaartjes te bemachtigen en ik probeer erachter te komen hoe deze situatie in de toekomst verbeterd kan worden.”
Dit recordbedrag betalen Amerikanen voor Taylor Swift's concert (en da's meer dan $20.000)Lees ookWe want to apologize to Taylor and all of her fans – especially those who had a terrible experience trying to purchase tickets. We feel we owe it to everyone to share some information to help explain what happened: https://t.co/1Gn4kRIvq8
— Ticketmaster (@Ticketmaster) November 19, 2022