Bijzondere beelden, knap gemonteerd én een rake boodschap. Nike wordt sinds de lancering van de nieuwe campagne #YouCantStopUs bedolven onder de complimenten.
En dat is niet voor niets.
Nike
De boodschap in het nieuwe spotje is er een met een focus op inclusiviteit en doorzettingsvermogen. De sportindustrie is hard getroffen door het coronavirus, veel toernooien – waaronder de Olympische Spelen – zijn uitgesteld. Met het spotje benadrukt het merk dat sport verenigt, óók in moeilijke tijden.
In de commercial zijn bekende en minder bekende atleten te zien. Mannen en vrouwen. Sporters van verschillende etniciteiten en met verschillende religieuze achtergronden.
#YouCantStopUs
“We zijn niet alleen en dat is onze kracht”, zegt een stem in de reclame. “Wanneer aan ons getwijfeld wordt, spelen we als één. Wanneer we tegengehouden worden, gaan we verder en harder. Als we niet serieus genomen worden, bewijzen we het ongelijk. En als de sport ons niet past, veranderen we de sport.”
There's something @Nike always gets right – yes it's marketing, but it's also messaging that speaks to our greater collective good. #YouCantStopUshttps://t.co/VzSPs1Ikst