Coldplay zingt niet alleen een (best wel) aardig nootje, de Britse band zet zich óók in voor plasticsoepvrije oceanen. Hoe? Door samen te werken met The Ocean Cleanup.
Dat laat het Rotterdamse bedrijf weten op hun website.
Coldplay
Oceanen plasticvrij maken, dat is zowel de missie van The Ocean Cleanup als van Coldplay. De band sponsort de Interceptor 005, ook wel bekend als de Neon Moon 1. Met deze boot willen ze de duizend meest vervuilde rivieren ter wereld aanpakken.
‘Zonder actie zou er in 2050 meer plastic dan vis in de oceanen ‘zwemmen’ en daarom is het werk van The Ocean Cleanup zo belangrijk. We zijn er trots op om de Neon Moon 1 te sponsoren, die duizenden tonnen afval zal opvangen, nog voordat het de oceaan bereikt’, aldus de band, op de website van The Ocean Cleanup.
We’re proud to begin our partnership with @TheOceanCleanup: a new river Interceptor called Neon Moon 1, which will collect plastic before it reaches the sea. The Ocean Cleanup plans to deploy these in 1000 rivers globally to help reduce ocean plastic by 90%. Love c, g, w, j & p pic.twitter.com/gT7WHKd6zL
De door Coldplay gesponsorde ‘plasticsoepzuigende boot’ is – naar verwachting – eind dit voorjaar klaar om in Maleisië van start gaan. Daar wordt hij op dit moment gebouwd. The Ocean Cleanup vertrouwt erop de komende jaren nog veel meer Interceptors de rivieren op te sturen, om de strijd tegen het plastic aan te gaan.