Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, Snapchat en… Mohi? Nee, niet dus. Het nieuwe platform Mohi is – naar eigen zeggen – géén social media, maar ‘slow media’.
Wat dát inhoudt, en wat je eraan hebt, lees je hier.
Wat is Mohi?
De basis is simpel: op Mohi deel je geen updates over jezelf, maar deel je alleen je favoriete mediacontent. Het kan van alles zijn: een fantastisch artikel dat je net gelezen hebt, een goede podcast, mooie documentaire of meeslepende film.
Je houdt in de app een media-bibliotheek bij van alles wat je tot je neemt, waarvan je de hoogtepunten met je vrienden deelt. Op deze manier schotel je hen de crème de la crème van jouw eigen favorieten voor, onderverdeeld in drie thema’s: lezen, luisteren en kijken.
Marie Kondo
Van een algemeen algoritme is hier geen sprake. Het online aanbod is overal al zo groot, de (Nederlandse) makers van Mohi willen dat juist kleiner en persoonlijker maken. Ze noemen het een soort ‘digitale Marie Kondo ervaring’: de rommel filter je eruit, alleen het fijnste blijft over voor jouw inner circle.
Je kunt ervoor kiezen om alleen je eigen vrienden en familie te volgen, maar ook curatoren zoals journalisten of programmamakers. De app bestaat sinds eind juli en is voorlopig alleen in Nederland te gebruiken.