De posters van website Second Love, die in de bushokjes in Rhenen hangen, worden weggehaald. Burgemeester Hans van der Pas laat ze verwijderen na klachten van SGP.
Dat maakt de burgemeester van Rhenen bekend op Twitter.
Posters Second Love
Volgens de SGP zetten de posters aan tot relatieproblemen en echtscheidingen. Gert Hovestad van SGP Rhenen plaatste een kritische tweet over de posters.
‘Hoe tegenstrijdig is deze reclame in relatie tot jeugdzorg. Echtscheidingen zijn nummer één van de grootste ellende voor kinderen. Onbegrijpelijk dit nog steeds publiek te blijven stimuleren en toestaan’, aldus Hovestad.
Hoe tegenstrijdig is deze reclame in relatie tot jeugdzorg. #jeugdzorg Echtscheidingen zijn nr.1 in oorzaak van de grootste ellende voor kinderen. Onbegrijpelijk dit nog steeds publiekelijk te blijven stimuleren en toestaan.@Gemeente_Rhenenpic.twitter.com/zaWso3k8Tg
De tweet van Hovestad is ook de burgemeester van Rhenen niet ontgaan. In een reactie stelt hij dat het college het ‘belangrijk vindt dat bedrijven zich aan bepaalde waarden en normen houden’. ‘Dat wil niet zeggen dat bedrijven waar wij geen zaken mee doen illegaal bezig zijn.’ Maar de gemeente mag wel extra eisen stellen aan het bedrijf dat de bushokjes in de gemeente beheert, vindt Van der Pas.
AIs gemeente stellen wij allerlei eisen aan bedrijven bijvoorbeeld ten aanzien van duurzaamheid, eerlijke handel en kinderarbeid. Met dit soort bedrijven doen wij daarom geen zaken (1/2).
Als colllege vinden wij het belangrijk dat bedrijven zich aan bepaalde waarden en normen houden. Dat wil niet zeggen dat bedrijven waar wij geen zaken mee doen illegaal bezig zijn. Wij hebben trouwens geen contract met Second Love of het bedrijf wat onder die naam opereert (2/2).
Second Love-oprichter Erik Drost laat aan AD weten verbaasd te zijn over het besluit van de burgemeester. “Wij doen niets dat illegaal is”, stelt hij. “Wij zetten niet aan tot echtscheiding.” Hij laat onderzoeken of het weghalen van posters zomaar mag, maar wil er verder geen zaak van maken. Dat levert te veel publiciteit op, vindt Drost.