Kinderen leggen sinds het uitbreken van de coronacrisis via telefoon en chat veel vaker contact met De Kindertelefoon.
Daarom zorgt de organisatie er met de steun van vrijwilligers voor dat er 1500 gesprekken per dag kunnen worden gevoerd.
Kindertelefoon
Afgelopen jaar zat De Kindertelefoon op een gemiddelde van ongeveer 1000 gesprekken per dag, aldus een woordvoerder. “Het is duidelijk dat kinderen ons nu echt nodig hebben en we zetten alle zeilen bij om in deze tijd voor hen zo goed mogelijk bereikbaar te zijn”, aldus directeur Roline de Wilde.
“Uiteraard brengen de huidige maatregelen wat extra uitdagingen met zich mee en nemen we het welzijn van onze vrijwilligers die de gesprekken voeren via telefoon en chat zeer goed in acht. Velen staan klaar om iets extra’s te doen.”
Honderden gesprekken gingen de afgelopen dagen specifiek over het coronavirus, onder meer over angst voor mogelijke besmetting voor de kinderen zelf of voor hun ouders en opa’s en oma’s.
Kinderen van acht tot achttien jaar kunnen bij De Kindertelefoon gratis en vertrouwelijk praten over onderwerpen die ze niet durven, kunnen of willen bespreken in hun eigen omgeving.