ING kampt sinds donderdagochtend vroeg met een grote storing. Alle Nederlandse klanten die digitaal bankieren bij het concern kunnen daardoor niet inloggen.
Wat precies de oorzaak is van het euvel, is nog niet bekend.
Storing ING
Wel is duidelijk dat het geen cyberaanval betreft. Een woordvoerder van de bank zegt dat het probleem zowel speelt bij online bankieren via de computer als bij de mobiele app.
Daardoor kunnen mensen geen betalingen verrichten en niet hun saldo checken. Betalingen ontvangen is nog wel mogelijk, benadrukt ze.
Op dit moment zijn er problemen met de Mobiel Bankieren app en Mijn ING. We werken hard aan het oplossen van dit probleem. Onze excuses voor het ongemak. pic.twitter.com/yquMTJIRl7
‘Op dit moment zijn er problemen met de Mobiel Bankieren app en Mijn ING. We werken hard aan het oplossen van dit probleem. Onze excuses voor het ongemak’, schrijft de bank op Twitter.
ING is op dit moment nog aan het uitzoeken hoe het euvel is ontstaan. Momenteel kan de zegsvrouw alleen aangeven dat het om een interne storing gaat.
De bank probeert ervoor te zorgen dat alles zo snel mogelijk weer werkt. Maar wanneer dat het geval is, durft ING nog niet te zeggen.