Sinterklaas staat bijna voor de deur, dus de schappen vol snoepgoed zijn weer rijkelijk gevuld. Met name de chocoladeletters zijn dit jaar spannend te noemen. Qua smaken is er volop geëxperimenteerd.
Je kan het zo gek niet bedenken, of het bestaat.
Chocoladeletters met bizarre smaken
Even een leuk weetje: dit jaar brengt de goedheiligman maar liefst 22 miljoen chocoladeletters rond. Vroeger was je al blij met puur, wit, melk en vooruit hazelnoot en koffiesmaak. Tegenwoordig is de keuze reuze.
Dankzij de populaire realityserie De Augurkenkoningis er bijvoorbeeld een witte letter met augurkensmaak gemaakt. “Je weet niet wat je proeft: er zit écht augurk in. Vind ik zelf wel de verrassing van dit jaar”, vertelt Jamin-directeur Toon van Dijk in De 538 Ochtendshow.
En hij heeft nog meer smaaksensaties in de winkel liggen. “We hebben dertig soorten dit jaar. De Dubai-letter (de reep was een dikke hit) met pistache hebben we, maar ook een letter met zure matten, appeltaart, Espresso Martini. Sinterklaas koopt ook graag diegene met Nutella. Het is vroeg in het seizoen, maar er gaan al veel letters over de toonbank.”
Wat is eigenlijk het geheim van en goede letter? “Ze zijn met de hand gemaakt. De kwaliteit is goed. En ze slaan aan bij de doelgroep.” Andere opvallende smaken die je nog in de winkel kunt vinden: hotdog, red bull en Engelse drop. Het wordt dit jaar een smaakvolle zoektocht.