Stichting KijkOnderzoek heeft de cijfers van 2018 bekendgemaakt en het best bekeken programma van dat jaar komt allesbehalve uit de lucht vallen.
Juf Ank en co vallen ook deze keer weer in de prijzen.
‘De Luizenmoeder’ het best bekeken
De uitzending van De Luizenmoeder die op 4 februari 2018 werd uitgezonden (ja, alweer bijna een jaar geleden kwam het populaire programma op tv) werd het állerbest bekeken vorig jaar. In de aflevering die Laat ze maar glanzen heet, werden onder andere de tien minuten-gesprekjes gehouden. Maar liefst 4,7 miljoen mensen hingen aan juf Anks lippen. Van hen zagen 2,36 miljoen mensen de uitzending live, de rest keek het later terug via NPO Start.
Uit het onderzoek van Stichting KijkOnderzoek is gebleken dat Nederlanders in 2018 2 uur en 53 minuten minuten per dag tv keken. In 2017 was dat 2 uur en 58 minuten. De ‘schermtijd’ was vorig jaar gemiddeld 3 uur en 8 minuten. Hierbij wordt de tijd dat we voor de televisie zitten, programma’s terugkijken én de tijd die we besteden aan het bekijken van bijvoorbeeld video on demand diensten (o.a. Netflix, Videoland en Ziggo Movies & Series) bij elkaar opgeteld.
Op maandag 21 januari wordt het totale jaarrapport van Stichting KijkOnderzoek gepubliceerd. Dan weten we welke programma’s er na De Luizenmoeder het meest bekeken werden.