Bas Smit (40) is met ruim 850.000 volgers op Instagram ondertussen een bekend gezicht, maar toch zien we hem eigenlijk nooit op televisie. En dat heeft een reden.
Om te beginnen ambieert hij überhaupt geen tv-carrière, zo zegt hij zelf.
Bas Smit
Als het aan Smit ligt, blijft hij (in tegenstelling tot zijn vrouw Nicolette van Dam) ver van de kijkbuis vandaan. “Ik ben ook niet zo goed voor de camera”, legt de ondernemer uit aan VIVA. Dat hij niet elke week aanschuift bij een talkshow of tv-programma met BN’ers, vindt Smit juist zijn kracht.
“Je ziet zoveel mensen van wie je denkt: waarom zijn jullie op tv? Die willen het alleen maar om op televisie te zijn.” Daarbij vindt Smit het fijn om te communiceren met zijn aanhang via zijn eigen social media-kanalen. “Daar heb ik zelf de volledige regie over, dus de hartelijke groeten.”
Goede doelen
Tv-optredens of niet, de ondernemer leidt een heus influencer-bestaan op social media. Door telkens weer nieuwe acties te verzinnen, haalt Smit keer op keer duizenden euro’s op voor goede doelen. “Als we op die manier influencers zijn, is dat alleen maar mooi.”
Smit vindt het “te gek voor woorden” dat iedereen met een groot bereik op social media enkel de hele dag staat te poseren in nieuwe kleren. “Natuurlijk, je mag dat doen, maar probeer alsjeblieft ook je power in te zetten om het leven van anderen beter te maken.”