Zangeres Selena Gomez trad vorig jaar naar buiten met het nieuws over haar bipolaire stoornis. En leert jongeren nu graag meer over psychische problemen met een belangrijke campagne én petitie.
Selena Gomez richt zich op Gen Z met mentale gezondheidscampagne
#MentalHealth101 had er eerder moeten zijn, maar is hard nodig gezien de huidige mentale gesteldheid van jongeren.
Online campagne
Haar eigen worsteling met mentale gezondheid heeft ertoe geleid dat Selena Gomez jongeren meer wil leren over dit onderwerp. Om die reden lanceerde Rare Beauty (het beautymerk van de zangeres) donderdag de campagne #MentalHealth101. Ter aankondiging van de campagne schreef Selena een kort stuk over haar eigen verleden met mentale gezondheidsproblemen. Ook liet ze weten dat ze er baat bij had gehad hier meer over te leren op jongere leeftijd.
“Ik ben trots om #MentalHealth101 te lanceren – opgedragen aan het ondersteunen van educatie over geestelijke gezondheid en financieel bij te dragen aan de geestelijke gezondheidszorg.”
Het artikel loopt door onder de post.
Dit bericht bekijken op Instagram
Een bericht gedeeld door Rare Beauty by Selena Gomez (@rarebeauty)
Biopolaire stoornis
Het is inmiddels een jaar geleden dat Selena naar buiten bracht te kampen met een bipolaire stoornis. “Ik weet als geen ander hoe angstig en eenzaam het is om op jonge leeftijd met een depressie te maken te krijgen. De wereld moet meer leren over mentale gezondheid. Dat is net zo belangrijk als fysieke gezondheid en ik wil dat dat eens erkend wordt,” liet ze toen weten.
Lees ook
Hailey Bieber: ‘Ik werd misselijk van angst wanneer ik Twitter opende’
Rare Beauty
Dat dit een onderwerp is dat de zangeres aan het hart gaat is duidelijk. Ze houdt het niet bij woorden, en maakt erkenning van individuele schoonheid onderdeel van de missie van haar beautymerk. Volgens Rare Beauty mag elke vorm elke vorm van schoonheid gezien worden. Ze maakt geen make up om perfectie te evenaren, maar om natuurlijke schoonheid te laten stralen.
Om de campagne, gelanceerd door Rare Beauty, kracht bij te zetten, trommelt Selena’s 222 miljoen volgers op een petitie te tekenen voor betere voorlichting op scholen. Ook vraagt ze hen een donatie te doen. Het merk verdubbelt de eerste eerste 200.000 dollar die gedoneerd wordt.
Bestel hier de nieuwe LINDA.meiden. Gratis thuisbezorgd!