Balenciaga brengt een statement uit na felle kritiek over hun nieuwe campagne. Hierin waren jonge kinderen te zien die teddyberen met SM/bondagekleding vasthouden.
Balenciaga brengt statement uit over nieuwe campagne met jonge kinderen
Balenciaga laat via een story op Instagram weten dat ze de campagne van alle social media verwijderd hebben.
Balenciaga
Er is veel ophef sinds de lancering van de nieuwste Balenciaga campagne: Spring 23. Op de foto’s zijn jonge kinderen te zien die teddyberen met SM/bondagekleding vasthouden. En schoot bij velen in het verkeerde keelgat.
Tekst loopt door onder de tweet.
Balenciaga using photos of little girls playing with teddy bears dressed in bondage gear on their website. Lovely. pic.twitter.com/mYnt0CJuif
— Slarty Bartfast (@Poppy_yyyyyyyy) November 20, 2022
Naast de jonge kinderen maakten papieren op een foto de tongen ook aardig los. Volgens twitteraars en de stichting Free A Girl verwijst een van die papieren naar Ashcroft vs Free Speech Coalition, de rechtszaak die virtuele/nepbeelden en video’s van seksueel misbruik van kinderen legaal maakte in de VS. Free A Girl noemt dit zorgwekkend en crimineel.
Tekst loopt door onder de posts.
the brand "Balenciaga" just did a uh….. interesting… photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about 'virtual child porn'
normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
Excuses
Balenciaga heeft na alle kritiek de foto’s verwijderd van alle platforms en komt met een excuses op de proppen. Het statement luidt: ‘Wij bieden onze excuses aan voor het vertonen van verontrustende documenten in onze campagne. We nemen deze zaak erg serieus en zullen juridische stappen nemen tegen de mensen die verantwoordelijk zijn voor het maken van het decor op de set en de niet goedgekeurde items op de foto’s. Wij zijn fel tegen kindermisbruik in elke vorm. Wij staan voor de veiligheid en het welzijn van kinderen.’
Al vinden sommige twitteraars dit een slap excuus. Zo zegt een twitteraar: ‘Balenciaga zegt nu sorry voor hun kinderporno marketing campagne. Deze excuses zou niet geaccepteerd moeten worden.’
Na de vuilniszak komt Balenciaga opnieuw met bizarre tas: de chipszakLees meerBalenciaga is now apologizing for their child porn marketing campaign. The apology should not be accepted. pic.twitter.com/NMm9Y7DLwX
— Amala Ekpunobi (@amalaekpunobi) November 22, 2022