Tess Scholten en Britt Messing zijn 23 als ze For You Agency oprichten, niet wetende dat het vier jaar later een succesvol bedrijf is. Ze delen hun verhaal in hun boek Het Perfecte Plaatje – wat het eigenlijk verre van is.
Tess en Britt: 'We hadden geen geld voor melk, maar online leek onze business 'perfect''
“Perfectie is eigenlijk ook maar saai”, vertellen Britt en Tess in gesprek met LINDA.meiden.
Het Perfecte Plaatje
De vriendinnen bellen vanuit hun eigen kantoor. Ze zijn nét terug van een citytrip naar Barcelona, waar ze voor waren uitgenodigd. Net ’t perfecte plaatje, toch? “Het is altijd met pieken en dalen”, zegt Britt. “Van de buitenkant zie je een stijgende lijn, maar dat is het niet geweest.” Dat maakt het ondernemen ook leuk, vindt Tess. “Perfectie geef ik een 2, maar de leukheid een 9.”
Perfect. Tja, wanneer is iets dat nou? Britt realiseert zich tijdens het schrijven van het boek dat For You Agency runnen echt haar passie is. “Perfectie in werk is voor mij als je ergens heel blij van wordt en er elke dag met energie heen gaat. Bij mijn vorige baan had ik vaak sunday anxiety, nu heb ik dat nooit meer.”
Tess had op haar 23ste helemaal voor ogen wat ze wilde bereiken en pas dan zou ze gelukkig zijn. “Dat perfecte behaal je eigenlijk nooit – of wel, en dan heb je weer het volgende waar je naar uitkijkt. Je blijft altijd leren, ontwikkelen en legt de lat weer hoger voor jezelf. Het is inderdaad wat Britt zegt: dat je wakker wordt en zin hebt in de dag. Als je tot je vijftigste al weet hoe je leven gaat zijn, verveel je je compleet.”
Niet zo glamoureus
Van Girlbossen met z’n tweeën naar een bedrijf met dertig werknemers sounds like a dream – vooral van de buitenkant. Britt: “Toen wij net een jaar of anderhalf bezig waren, was het heel druk. Naast stagiaires hadden we niemand. We manageden vijftien creators, probeerden andere takken van ons bedrijf te laten groeien en waren bezig met strategie, groei én finance. We wilden naar elk event om ons voor te stellen en hadden ook nog een sociaal leven. Ik liep een periode tegen het randje aan, omdat ik zo gestrest was. Ik dacht: als ik dit nog lang wil doen, moet ik een beetje zuinig zijn op mezelf.”
Tess moest in het begin vooral wennen aan de grote financiële verantwoordelijkheden. “Wij hebben onszelf vaak achterwege gelaten, omdat het team betaald moest worden. Wij komen als allerlaatste aan de beurt. Er zijn vaak momenten geweest dat onze business online perfect leek, maar dat we in de supermarkt geen geld hadden voor een pak melk. Je was fucking hard aan het werk, had een succesvol bedrijf en mensen zeiden alleen maar: het gaat goed hè? Maar je investeert alles terug en had geen euro op je bankrekening staan. Gelukkig zijn we dat inmiddels voorbij, maar dat is echt het begin van het ondernemerschap, wat niemand ziet.”
Britt en Tess toen ze nét begonnen met ondernemen:

Kantoor in Los Angeles?
Streven naar perfectie lijkt niet de key to succes, maar dromen wel. “Die zijn altijd heel groot geweest”, deelt Tess. “We hebben wel altijd kleinere stippen op de horizon gezet, die niet onhaalbaar zijn. Als je die stip bereikt, verleg je ‘m weer. We maken ook jaarlijks visionboards met daarin subdoelen. Op onze eerste stond in een artikel van LINDA.meiden komen.”

Om de drie maanden kijken ze naar hun gestelde doelen. “Het helpt om een visie te hebben waar je naartoe werkt. We hebben ook een overkoepelend doel, vanaf het begin zeggen we al: ooit openen we een kantoor in LA. Maar we zijn daar niet actief mee bezig”, vertelt Britt. Ferrari’s, huizen op Ibiza en 1 miljoen euro op hun bankrekening staan niet op het bord. Tess: “Je gaat jezelf teleurstellen, want aan het einde van het jaar heb je dat niet. Als je ze kleiner maakt en haalt, ben je daarna heel trots.”
Druk, druk, druk
Britt en Tess delen weleens dagvlogs op TikTok. Naar kantoor, een event, meetings, sporten én ’s avonds tikken voor het boek; het zit er allemaal in. ‘Deze dag duurde een week. Hoe leef jij nog?’, is ooit één van de reacties geweest. Hoe ze alles combineren, weten zijzelf soms ook niet, maar ze zijn er wel beter in geworden. “We focussen de laatste jaren op goed voor onszelf zorgen. Ook al heb je geen zin of een drukke dag, probeer wel lekker te sporten of wandelend naar werk te gaan. Zo maak je je hoofd leeg. Zeg misschien toch een keer dat zakelijk etentje af als het niet heel belangrijk is.” Tess: “En lig om tien uur in je nest.”
Jongeren aan het begin van hun carrière voelen soms ook een bepaalde (werk)druk. Britt: “Alles komt op zijn tijd. Verwacht niet dat je gelijk CEO bent. Neem je tijd om van anderen te leren en geniet van de fase waar je doorheen gaat.” Tess is het daarmee eens, maar ziet de twenties ook als jaren om lekker te knallen. “Mijn vader zei ooit: ‘Leef in het nu met een knipoog naar de toekomst.’ Dat draag ik nog steeds bij me.”
Move before you’re ready
Hun grootste motto is: move before you’re ready. Het boek is daar een groot voorbeeld van. “Ga het gewoon doen, ook al heb je het nog nooit gedaan”, meent Tess. En ja, ook die weg ging niet altijd perfect. Het was meer werk dan gedacht. “De deadline die op december stond, is helaas verschoven naar maart. Die hebben we gelukkig wel gehaald en we zijn trots op het eindresultaat.”
‘Het Perfecte Plaatje’ is nu te pre-orderen en verschijnt op 27 mei 2025 in de winkels en online.
