Wat begint als een relaxte vakantie, eindigt voor Liselotte (19) en Sanne (19) in een grote chaos. Na een lange reis komen de meiden erachter dat het geboekte appartement helemaal niet bestaat.
Liselotte (19) en Sanne (19) boekten appartement dat niet bestond: 'We kregen een hostel aangeboden'
“We hebben een halfuur geprobeerd te bellen naar de eigenaar, maar het nummer bestond niet eens meer”, vertelt Sanne aan LINDA.meiden.
Voorbereidingen
Shoppen, thee drinken en de toerist uithangen; Liselotte en Sanne kunnen niet wachten tot ze op vakantie gaan naar Londen. Vol enthousiasme boeken de vriendinnen een leuk appartementje. “Er zat een eigen keuken bij en de bedden zagen er ook goed uit. Het was ook nog eens via een betrouwbare website geboekt.”
Er wordt niet alleen naar de foto’s gekeken, maar ook de reviews worden goed doorgenomen. Deze zijn allemaal zo positief dat de meiden er volledig vertrouwen in hebben.
Zoektocht
Wanneer het appartement geboekt is, vertrekken de meiden al snel met ingepakte koffers naar Londen. De treinreis verloopt prima, totdat ze in de buurt van het appartementencomplex komen. Het gebouw lijkt spoorloos te zijn, ook wanneer ze hun navigatie aanzetten.
Toch houden de meiden vol en lopen ze meerdere rondjes door de buurt. “Het voelde al een beetje gek dat we het complex niet konden vinden, maar we hadden er op dat moment nog geen hard hoofd in. Eigenlijk waren we er wel van overtuigd dat we het nog zouden vinden.”
En dat gebeurt ook. Uiteindelijk komen de meiden namelijk bij het juiste gebouw aan, maar zien ze al snel dat ze iets heel anders hadden verwacht. Op de foto’s zag het appartementencomplex er namelijk heel anders uit. Nu zijn de letters aan de muur afgebroken en ziet het gebouw er onverzorgd uit. “We hebben nog geprobeerd binnen te komen. Er hing een hangslot aan een kastje en door middel van een code konden we deze open maken. Daar zou de sleutel in zitten, was ons van tevoren verteld.”
Contact
Het gebouw mag er misschien verlaten uitzien, toch houden de meiden vol dat ze met de sleutel naar binnen kunnen. Daarom voeren ze dapper de code in en voelen ze zich opgelucht wanneer het kastje daadwerkelijk opengaat. Helaas ontstaat er al snel een nieuw probleem, want het kastje is leeg en de sleutel is spoorloos. “Gelukkig konden we in het kastje het telefoonnummer van de eigenaar vinden. We hoopten zo erg dat we daarmee in contact konden komen en dat we dan alsnog ons appartement in konden. Het hoefde van ons niet luxe te zijn, als we maar ergens konden overnachten.”
De eigenaar wordt direct gebeld, maar de telefoon gaat enkel één keer over. Het nummer is namelijk niet langer in gebruik. “Toen baalden we wel, want we stonden in een onbekend land met al onze spullen. Het weer was ook pet, want het regende.”
Hotelkamers volgens 'Radar' te vaak vies: 'Bedwantsen krioelden over het dekbed en over ons heen'Lees meerBellen
Door deze bizarre situatie worden de meiden enorm lacherig, maar dit is van korte duur. Al snel balen ze ervan dat hun vakantie verpest is. Inmiddels zijn ze ook volledig natgeregend en staan ze met hun koffers nog steeds in een vreemd land. Daarom besluiten ze zo snel mogelijk het bedrijf te bellen waar ze in eerste instantie het appartement hadden geboekt. “We vroegen ons echt af waarom dit ons weer overkwam, maar we zijn er niet bij neer gaan zitten. Door gelijk te bellen, hoopten we dat er snel een oplossing zou komen voor ons probleem.”
Maar dat gaat zo makkelijk nog niet. Door de slechte klantenservice hangen de vriendinnen wel drie uur met het bedrijf aan de lijn, zonder dat er een goede oplossing voor hen komt. “Eerst zou het bedrijf met de eigenaar bellen en een halfuurtje afwachten. Omdat het nummer niet bestond, wisten we natuurlijk dat dat een verloren zaak zou zijn. We hebben meerdere keren terug moeten bellen, maar elke keer stonden we eerst in de wacht en kregen telkens een ander persoon aan de lijn. Daarom heb ik het verhaal telkens opnieuw uit moeten leggen”, vertelt Liselotte.
Oplossing
Uiteindelijk komt het bedrijf met oplossingen, maar deze zijn niet in het voordeel voor Liselotte en Sanne. Zo krijgen ze het aanbod om in een hostel te overnachten, waar ze nooit voor gekozen hebben. “Daar hadden we al geen zin in, maar nu al helemaal niet meer. Voor ons was het belangrijk om gewoon even goed tot rust te kunnen komen.”
Na lang zoeken en veel communiceren vindt het bedrijf een appartement waar de vriendinnen wel kunnen overnachten. Ook wordt hen beloofd dat het bedrijf het verschil in prijs terug zal betalen. Helaas hebben de meiden daar wel een hard hoofd in. “We lazen reacties op social media dat dat vaak niet gedaan wordt, dus we wisten niet zeker wat we konden verwachten. Gelukkig is het geld bij ons uiteindelijk nog teruggestort.”
Volgende keer
Ondanks de vervelende situatie hebben de meiden nog een heerlijke vakantie gehad, waar ze erg van genoten hebben. In ieder geval hebben ze er een leuk verhaal bij om aan familie te vertellen en hebben ze hier ook veel van geleerd. “Volgende keer gaan we goed kijken op andere websites en niet vertrouwen op één website. Daar hebben we nu wel van geleerd”, vertelt Sanne lachend.
Mascha (19) ging reizen in plaats van studeren: 'Heel veel nieuwe mensen ontmoet'Lees meer