Ellie Goldstein (18) timmert lekker aan de weg. Het model met het downsyndroom mocht eerder dit jaar een campagne van Gucci van haar lijstje strepen, nu siert ze een ‘Allure’-cover.
Goals.
De digitale cover is gisteren gepubliceerd en onderdeel van de serie The Beauty of Accessibility: de schoonheid van toegankelijkheid. De cover is onderdeel van een grotere modeserie met Ellie. Het Britse model blikt in het interview terug op haar carrière tot nu toe en vertelt over doelen voor de toekomst: “Over tien jaar heb ik de wereld veroverd.”
Haar management legt uit hoe ze de weg vrijmaakt voor modellen met een handicap, en hoe het is om met Ellie te werken. “Ze weet altijd iedereen in de ruimte vrolijk te krijgen. Het is ontroerend en adembenemend om haar voor de camera te zien”, aldus Zoe Proctor aan Allure.
“Ik word nooit boos of verdrietig”, zegt het model daar zelf over. “Ik ben altijd blij en vrolijk. En ook een beetje brutaal.”
Haar management voegt toe dat communicatie belangrijk is als je werkt met mensen met een handicap. Ze praten samen dan ook veel over wat ze nodig hebben en verwachten. “We hebben een ‘er bestaan geen domme vragen’-policy. Of het nou gaat om een wc bezoek of kleedkamer, we doen er alles aan om iedereen een goede ervaring mee te geven.”