Audio-app Clubhouse, wie kent het niet? De lancering gooide hoge ogen en trok de aandacht van social media-gigant Twitter. Er zijn dan ook serieuze gesprekken gevoerd over een eventuele overname door het platform met het blauwe vogeltje.
Clubhouse is miljarden waard, en Twitter toont interesse in overname
Volgens Twitter loopt de waarde van Clubhouse in de miljarden.
Twitter overweegt overname Clubhouse
Kletsen met anderen is nooit eerder zo makkelijk geweest. Clubhouse, een audio-app, werd na de lancering miljoenen keren gedownload en gebruikt. Dit trok ook de interesse van Twitter. En dan hebben we het over de partij erachter en niet de gebruikers. Volgens persbureau Bloomberg hebben de twee in de afgelopen maanden meerdere gesprekken gevoerd over een mogelijke overname. Er werd zelfs genoemd dat de app nu rond de 4 miljard (!) dollar waard zou zijn. En dat betekent dat het medium is verviervoudigd in waarde sinds januari dit jaar.
Helaas is er van de gesprekken niets terechtgekomen. Het is onduidelijk waarom, maar de vertegenwoordigers van beiden platformen weigeren hier over uit te wijden.
Lees ook
Redacteur Jessica heeft Clubhouse-fomo: ‘Is het raar dat ik me druk maak om een uitnodiging?’
Eigen audio-app in ontwikkeling
Sinds de gesprekken over een eventuele overname Clubhouse zijn beëindigd, heeft Twitter besloten een concurrerende functie toe te voegen aan hun eigen platform. Dit gaat Spaces heten. Het is de bedoeling dat gebruikers van de app anderen kunnen uitnodigen voor live-audiogesprekken.
De concurrentie wordt steeds groter voor Clubhouse. Want naast Twitter zijn ook Facebook, LinkedIn en Slack bezig met het ontwikkelen van eigen audiofuncties binnen hun eigen kanalen.