Het is je reinste nachtmerrie. Een (dure) villa boeken, het vliegtuig pakken, en er bij aankomst achterkomen dat de eigenaar van de villa nergens wat vanaf weet.
Het overkwam een Brits gezin uit Kent.
Zeven dagen, zeven slaapkamers
Zeven dagen een villa met zeven slaapkamers én een zwembad op Mallorca. Angus Kennedy (54) en zijn gezin vinden het heerlijk klinken en via een klik op de knop maakt hij drieduizend euro over naar dreamvillasspain.com.
Geen taxi
Eenmaal aangekomen op het vliegveld begint het gedonder. De taxi die is afgesproken om het gezin op te pikken, is nergens te bekennen. Vreemd, vindt de familie, maar omdat het vliegtuig wat vertraagd was, denken ze dat het daaraan ligt. Angus belt nog even naar het contactnummer dat hij heeft gekregen, maar krijgt niemand aan de lijn.
Niet te huur
Dan maar zelf een taxi bestellen, en na een korte rit belandt het gezin alsnog voor de deur van de villa. Maar eenmaal daar blijkt pas echt dat het goed fout zit. De eigenaar van de villa doet open en vertelt het verbouwereerde gezin dat zijn villa helemaal niet te huur is. En dat hij niets weet van hun boeking.
Foto’s van de villa
Aan The Mirror vertelt Angus naderhand: “Ik liet de eigenaar van de villa de website zien waar ik het huis had geboekt. Daarop stonden foto’s van zijn villa, van het interieur, het zwembad. Hij was stomverbaasd. Wij ook trouwens. Het was meteen duidelijk dat we opgelicht waren.”
Hij vervolgt: “Het was toen al 21:00 uur. Daar stonden we dan, op Mallorca, een pak geld armer, maar geen huis om in te verblijven.” De eigenaar van de villa leeft gelukkig met het gezin mee. “We mochten blijven overnachten en hij trakteerde ons op avondeten en een paar glazen wijn.”
Behoeden
De volgende dag twijfelt het gezin om terug naar Engeland te gaan, maar vindt uiteindelijk toch nog een nieuwe vakantieplek. Prijskaartje: nog eens 2300 euro. Al met al een hele dure grap dus, waar Angus andere mensen nu voor wil behoeden. “Dit kan iedereen overkomen”, aldus de Brit. “Die site zag er professioneel uit, met scores en reviews. Er stonden zelfs vervalste reviews op trustpilot.com, een website voor consumentenrecencies.”
*Het huis op de foto is niet het huis waar het om gaat.
Meer van dit soort reisberichten op je tijdlijn? Volg LINDA.reizen dan ook via Facebook.