Je haat het of houdt ervan: Crocs. De plastic klomp heeft nu een nieuwe variant: de cowboylaars, compleet met draaispoor.
Wij zeggen: Yee-haw.
Crocs
Vroeger propte je de rubberen muiltjes snel in de schoenenkast als er visite was. Tegenwoordig blijft de klomp gewoon in de woonkamer staan: ze zijn hartstikke hip. Zo droeg Linda de Mol ze al eens in Miljoenenjacht en besloot ook Justin Bieber dat het mode is.
Crocs komen al jaren in alle vormen, maten en kleuren. Zelfs de grootste merken gaan een samenwerking aan. Zo bracht Balenciaga al eens een ‘naaldhak’-variant uit. De prijs hiervan was niet mals: 550 euro. Ook KFC waagde de sprong. Het design deed denken aan een typische KFC-doos, bedrukt met gefrituurde kip. Met als finishing touch een neppe kippenbout die rook naar kip. En nu vult Crocs dit rijtje dus aan met de cowboylaars.
Deze limited edition is bedacht door fans. De cowboylaars heeft een krokodillenleer-textuur, metallic disco-woestijn borduursels en een draaiend spoor aan de achterkant, ‘zodat je echt wat vuil kunt opschudden’, zoals het merk zelf beweert.
En opschudden doen ze zeker. De reacties onder de Instagram post van Crocs lopen uiteen van: ‘Alsjeblieft, breng dit niet uit’ naar ‘Dus wie gaat mij geld geven om al deze nieuwe te kopen?’ De classic cowboy boot variant is nog niet direct te bestellen: pas vanaf 23 oktober, ‘Croc Day’. En het prijskaartje? 120 euro.