Borstkanker is verwoestend en overal. Om het gesprek over de ziekte op gang te brengen, is er nu de Breast Cancer Pocket.
Er is een kledingcollectie ontworpen – die vooral uit blouses bestaat – met deze opvallende, roze borstzakjes erop.
Breast Cancer Pocket
Alle items uit de collectie zijn pre-loved, wat betekent dat bestaande items gecostumized zijn. Modeontwerper Antoinette van de Berg, ook wel ‘The Lady in Blu’ genoemd, heeft de collectie samen met Ogilvy Social.lab Amsterdam én Viktor & Rolf samengesteld. Het borstzakje op bestaande mode naaien lag voor de hand, vertelt Van de Berg: “Zorgzaam zijn, dat vind ik een heel mooie reflex. Goed zorgen voor de dingen waarvan je houdt is ontzettend belangrijk. Zorgzaam voor je lijf, je kleding, de aarde en je gezondheid. Met de Breast Cancer Pocket knopen we die stukjes aan elkaar.”
Modeontwerpers Viktor & Rolf steunen het project. De ontwerpers hopen dat mensen straks vragen: “Wat doet dat roze borstzakje op je hemd?”, en zo een gesprek op gang komt. De opbrengst van de collectie gaat naar RE LOVE FOUNDATION en Beautiful After Breastcancer Foundation.