Waar de een liever een H&M-tas haalt, spaart de ander maanden (of jaren) voor een Bottega Veneta-variant. Het modehuis is behoorlijk populair onder modeliefhebbers.
We leggen je uit hoe dat komt.
Bottega Veneta
Van jurken tot laarzen, van tassen tot truien: het Italiaanse modehuis heeft voor ieder wat wils. Je moet er wel flink voor sparen en het doet een béétje pijn als je een item afrekent (want het zijn designerprijzen), maar dan heb je ook wat. Tenminste, als je de modebewuste mensen onder ons moet geloven.
Zij zweren bij het merk. En dat doen ze niet al decennia; pas sinds de komst van creative director Daniel Lee twee jaar geleden, ging het pas écht hard met de populariteit. Het klassieke modemerk kreeg destijds een volledige restyling. Sindsdien wil elke influencer, actrice en modeliefhebber ieder item van de collecties hebben. Zo erg, dat veel items snel uitverkocht raken.
Aan de prijs
Volgens de zoekmachine Lyst steeg het aantal zoekopdrachten naar het merk vorig jaar al met 71 (!) procent. Muiltjes van boterzacht leer, een kanariegele jas of liever hoge laarzen: het ziet er allemaal beeldig uit, hoor. Maar jeetje. Het is – zoals het menig modehuis betaamt – dúúr.
Zo betaal je voor een paar lederen boots zo’n 800 euro, terwijl je voor een tas al gauw minstens 2.000 euro (!) moet aftikken. Desondanks staan modeliefhebbers, door de smaak van Lee, in de rij om de spullen te kopen. Het heeft even geduurd, maar Bottega Veneta is hipper dan hip. Kijk hieronder maar.