Normaliter organiseert Nationale-Nederlanden (NN) een kerstborrel om geld in te zamelen voor LINDA.foundation, maar toen dat helaas niet mogelijk was door corona, kwamen ze met een alternatief.
LINDA.foundation ontvangt donatie van ruim €80.000
Ruim driehonderd medewerkers en verschillende bedrijfsonderdelen deden een donatie om gezinnen in armoede een steuntje in de rug te geven.
Nationale-Nederlanden
NN is al jaren partner van LINDA.foundation. Met hun maatschappelijke programma Future Matters wil het bedrijf het financieel welzijn van mensen in de directe omgeving verbeteren, bijvoorbeeld door gezinnen te helpen die het financieel moeilijk hebben. Door de inzet van verschillende middelen, hun kennis én netwerk, willen zij het leven van anderen op een positieve manier beïnvloeden.
Dankzij het maatschappelijke programma zijn de medewerkersdonaties zelfs verdubbeld. Daardoor leverde de totale opbrengst van de actie door het hele bedrijf ruim 80.000 euro op. LINDA.foundation heeft hiermee ruim 160 gezinnen kunnen helpen.
LINDA.foundation
Eén op de negen kinderen in Nederland leeft in armoede. De verwachting is dat dit aantal door de coronacrisis alleen maar zal stijgen. Gelukkig zijn er veel acties, zoals deze, om gezinnen in financiële nood te helpen.
Lees ook
LINDA.foundation geeft arme gezinnen een lekkere start van 2021