Sieraden maken je outfit elke dag af, maar nog belangrijker: ze zeggen iets over jou. Ze zijn mooi, maar min of meer ook verhalenvertellers.
En dit kunnen ze over jou zeggen.
Jouw sieraden
Hoewel je sieradenverzameling een belangrijk onderdeel is van je garderobe, onderscheidt-ie zich op één belangrijk vlak van de kledingstukken die daarin prijken: sieraden laten meer dan welke items ook je persoonlijkheid spreken. Waar je outfit vaak de eerste indruk bepaalt, geven sieraden een soort van sneak peek van jou en jouw leven.
En precies dat is wat sieraden zo speciaal maakt, meent Buddha to Buddha. Maar wat zegt dat over jou?
1. Spiegel van je karakter
Allereerst: je karakter. Sieraden zeggen al snel iets over het type mens dat je bent. Ben je erg aanwezig? Dan is de kans groot dat je sieraden dat ook zijn. Ben je uitgesproken? Je sieradensmaak waarschijnlijk ook. Terwijl een fijn kettinkje juist weer beter past bij een zachtere persoonlijkheid.
2. Link naar jouw leven
Een cadeau, van een dierbare of jezelf, gekregen of gekocht op een speciaal moment; sieraden kunnen iets zeggen over jouw herinneringen. Net als een erfstuk, of zoiets kleins als een bepaald bedeltje, dat verwijst naar iets of iemand. Een sieraad dat een subtiele link naar jouw leven bevat, zegt meer dan duizend woorden.
3. Verhaal en visie
Maar ook de makers van het sieraad zeggen iets over jou. En dan vooral: waar ze voor staan. Door je te verdiepen in het verhaal en de visie achter het merk en sieraad, krijgt het dragen ervan een grotere betekenis. Want jij draagt – letterlijk – dat verhaal en visie (uit).
Zo kost het maken van één Buddha to Buddha-armband anderhalf tot vijf dagen. Bovendien is ieder item uniek, omdat ze met de hand worden gemaakt. Zo’n verhaal – in dit geval over het maakproces, maar wat ook een boodschap had kunnen zijn – maakt een sieraad veel betekenisvoller.
Het belang van zulke verhalen wil het sieradenmerk benadrukken met hun nieuwe collectie. De producten zijn weliswaar in de welbekende, geliefde stijl van het merk ontworpen, maar kunnen – zoals je ziet – nog veel meer dan dat ze op het eerste gezicht prijsgeven. Het merk daagt je dan ook uit om ze te zien als verhalenvertellers. Van jouw leven, jouw persoonlijkheid. Ja, dat is nog eens stof tot nadenken.